Saturday, November 27, 2010
Ada pakwe berguna sangat ke?
Salam.
Saja je aku nak tulis entry macam ni. Terus terang aku ni bukannya pandai sangat nak mengarang cerita. Sebab tu blog aku terabai, bersawang!! Kenapa ek aku persoalkan tajuk ni? Entah!
Ok la, nak dipendekkan cerita, ( biar la kalo jadi panjang pun, blog aku kan..)
Tadi ex cikgu yang mengajar tadika tempat aku mengajar ada datang. Sembang banyak la jugak, sembang punya sembang terkeluar la soalan macam ni dari dia.
dia: Akak malam2 memang tak keluar langsung ke? Makan-makan kat kedai depan tu. ( dia panggil aku akak sebab dia muda 2 tahun dari aku, huhu.. nampak gayanya aku dah beransur ansur tua!! tidaaakk )
aku: yup, akak biasa lepas keje terus masuk bilik, duk dalam bilik je sampai tertidur.
dia: (agak terkejut) betul ke? tak bosan eh? Saya dulu keluar jugak makan2 kat luar, biasa berdua.
(ok, aku tak nak tanya panjang, dah agak mesti kuar dengan pakwe.)
aku: x bosan la, sebelum tido akak baca buku2, laptop ada, tengok cerita ke. Lepas tu, tido la.
(dia macam tak puas hati lagi, tapi aku biarkan je.)
satu lagi...
aku: dulu masa keje weekend balik mana2 tak?
dia: balik rumah kakak, memang every weekend la balik.
aku: eh, same la kita. akak pun balik jugak every weekend. Tapi balik rumah mak sedara la. Biasa pak sedare jemput. Susah kat sini nak naik bas, jalan kaki jauh sangat2 la. Tak berani akak malam2. ______ biasa balik kakak jemput eh?
dia: tak jugak, kadang PAKWE jemput. ( bila sebut PAKWE, suara dia rendahkan sedikit, aku tak tau kenapa)
Persoalan??
pakwe memang berguna eh bab jemput-hantar ni?? entah2 kita orang perempuan lagi berguna buat para pakwe, Nauzubillah min zalik!! aku tak nak ulas panjang2, kita orang perempuan sama2 fikirkan k.
aku bukan nak judge semua lelaki ni jahat, tak berguna, tak boleh pakai whatever negatively la. Ayah aku pun lelaki, aku pun ada adik2 lelaki, tapi zaman sekarang memerlukan kita orang perempuan ni berhati hati. Banyak sangat la kes2 ngeri kat tv, media cetak, media elektronik. Naik seram aku!
Mohon perlindunganMU Ya ALLAH dari perkara2 sebegini.
p/s : senang cerita, aku tak berapa nak percaya sama para pakwe.
tapi kalo suami...... Ehem!! ( Kawal hormon ok!! )
ade kaitan ke gambar ni??
Sekian sahaja.
Saturday, November 20, 2010
sms seram seorang lelaki
1. salam. Blh sy kenal awk? Sy tertarik dgn prwatakan sopan awk. Dah lama sy prhatikn awk. Awk dak baik n sy trtarik la dgn tudung labuh awk. Sy harap kite bleh brkenalan.. ukhuwah fillah org kate..sy x terer sgt arab ni…
2. Trima kasih krn mnerima sy. Sy akan try sedaya upaya sy mnjaga awk dan mgikut syariat. Sy tau sy bukan baik sgt, tp demi Allah, sy cuba buat yg trbaik utk awk…
3. Ingat tau, jaga aurat leklok..jgn bagi org lain nmpk..kuar ngan kwn2 tau.. jgn sorg2..blk contact sy ek..sy doakan awk selalu..
4. awak,nape x contact sy. Sy risau awk kuar lama2..ye..mmg sy xde hak pun..sy tau sy percaye awk, tp sy x tau la nk kate cmne. Kite slalu nmpk dari jauh je ek.Tp sy rasa awk mcm dkt je ngan sy. Mgkn ni org kate cinta kot, wak..awk cinta sy x? xnk bgtau.. tp sy tau awk cinta sy..awk da malu nk jln tmpt sy lepak sbb malukan?..kih3. .tq.. i love u too..
5. Wak,selain family, Allah dan rasulnyer.. awk sayang sape ek? Sape saya dlm hati awk?
6. Wak wak..dr kawan kite just pggl sy awk je..mcm x special plk diri sy utk awk. sy tringin gak nk jd cm room8 sy ni. Pggl syg.. bole ke? Awk pggl sy bi ek? Rasa mcm baby sket. X salah kan.. just panggilan je..thanks syg.. love u... ..
7. Yang. kekdang bi tgk syg ni mcm x prcaya bi je. Yela, bi just tanya syg pkai apa je kan .. tq ek gtau, mkin dalam pulak rindu kat syg ni... .hihihi..
8. Yang bi nak syg tau, sayanglah segalanya utk bi, syg la pmberi semangat utk bi... yang... ..bi harap bi ngan syg xde rahsia lagi ek.. jgn risau..inikan membuktikan bi caring.. so jgn risau..k..yeye. . bi janji kan jaga rahsia kite..just msg je kan..love u..papai.. mmuahh!
9. Syg..da lama kite msg, leh kite jumpe x? ye..ayang bwk la kawan2 k..tq yunk! i love u.... ..
10. Tq pggl bi ngan pgglan abg.. abg tggu lame da..abg tau..kite x leh pakse dlm hubungan..la iqra hafiddin..hehe. . sikit sikit je..kih3..
11. Hi syg, watpe 2? Nk ckp sket.. nape syg bwk satu battalion nak jumpa abg?... syg x caye kat abg eh.. huhu..
12. Syg..kite jumpe k?..abg suka syg pakai tudung yg abg beli tu..cam wardina lak..bkn syg x cntk.. just nmpk mkn cntk la..nipis sikit je.. nnt jumpa nnt syg bwk sorg dah la k..
13. Syg..abg sory ngan apa jd td.. abg trsentuh jari syg td.. Tol gak ckp syg eh, trsentuh xpe..TER.. hehe..makin tebal la pulak cinta abg kat syg..
14. Thanks jumpa td, syg cntk la.. Ololo..abg romantik sket pun salah ke? Ske abg romantik ek? Hehe.. Eh, td jumpa abg da berani tenung abg ek..hoho.. tgk td kwn syg cam ske kat kwn abg je.. senang la kita jumpa pasni.. tgk..Allah memberkati hubungan kite.. syg solat dah ke? Doakan abg skali ek..miss u..
15. syg..just nk tanya.. syg cinta bg berapa percent? Apa tandanya eh? 50% je... huhu..yang. . just nk tanya..rambut syg panjang x? just thinking of u at the moment…
16. Td terbeli tudung pendek.. yg abg bg kat syg tu.. syg..bg la gmbr syg special untuk abg yg pakai tudung td 2.. Cntk nye syg..gambar ni nak wat wallpaper hp ngan kompter abg la..
17. Yang.. syg cintakan abg berapa percent? Sepenuh hati Thanks syg..love u too.. abg janji, abg akan jaga syg baik2 dan xkan tinggalkan syg...
18. Syg..da lame kita couple kan.. xkan abg pegang tgn pun nak marah.. Syg kan milik abg.. Thank 4 being understanding. .
19. Syg kata Syg cintakan abg sepenuh hati.. kalu gitu..apa buktinya Syg cintakan abg..?
SELEPAS ITU BARU BERMULA ZINA YANG SEBENAR...
****************************************************************
20. huh!... syg mengndung? tahu kat ne... cube check balik dgn doktor... xkan sekali buat dah mengandung, check balik k..
21. huh! btol la syg mengndung ni?? syg, utk kebaikan kita berdua, lebih baik syg gugurkan kandungan tu.. gugurkan k..
22. Nape plak xnak? xberdosa la klu bunuh benda yang masing xbernyawa.....gugurkan jelah!!! jgn buat masalah bleh x!!
23. xsakitlah!!! nape manje sangat ni! xkan bnda mudah cam tu pun xbleh buat..
24. sori syg, abg xbleh temankan syg ke klinik tu, abg malu klu terserempak dgn family or member, malu la abg klu diorg nmpak abg bwk syg dgn perut syg yg besar tu..
25. Ape!! RM 5,000?? kau yg mengandung... kau cari sendiri la duit nak gugurkan anak tu.. bukan masalah aku.. lantak kau la... bukan masalah aku jgak keluarga kau pulau kau.. kau tu yg bodoh!! kau ingat kau tu cantik sgt?? aku dah xingin kat kau!! pergi mmpos!
26. jgn kol n msg lg bleh x?!.. aku sbuk.. xde masa nk layan kau!...
27.(terputus hubungan)
- wanita itu mati akibat kegagalan proses penguguran..
- si lelaki mencari mangsa baru..
- dan kejadian terus berulang..
ITULAH KEBANYAKAN YANG TERJADI DI DUNIA KITA INI...
p/s: copy dr facebook org
2. Trima kasih krn mnerima sy. Sy akan try sedaya upaya sy mnjaga awk dan mgikut syariat. Sy tau sy bukan baik sgt, tp demi Allah, sy cuba buat yg trbaik utk awk…
3. Ingat tau, jaga aurat leklok..jgn bagi org lain nmpk..kuar ngan kwn2 tau.. jgn sorg2..blk contact sy ek..sy doakan awk selalu..
4. awak,nape x contact sy. Sy risau awk kuar lama2..ye..mmg sy xde hak pun..sy tau sy percaye awk, tp sy x tau la nk kate cmne. Kite slalu nmpk dari jauh je ek.Tp sy rasa awk mcm dkt je ngan sy. Mgkn ni org kate cinta kot, wak..awk cinta sy x? xnk bgtau.. tp sy tau awk cinta sy..awk da malu nk jln tmpt sy lepak sbb malukan?..kih3. .tq.. i love u too..
5. Wak,selain family, Allah dan rasulnyer.. awk sayang sape ek? Sape saya dlm hati awk?
6. Wak wak..dr kawan kite just pggl sy awk je..mcm x special plk diri sy utk awk. sy tringin gak nk jd cm room8 sy ni. Pggl syg.. bole ke? Awk pggl sy bi ek? Rasa mcm baby sket. X salah kan.. just panggilan je..thanks syg.. love u... ..
7. Yang. kekdang bi tgk syg ni mcm x prcaya bi je. Yela, bi just tanya syg pkai apa je kan .. tq ek gtau, mkin dalam pulak rindu kat syg ni... .hihihi..
8. Yang bi nak syg tau, sayanglah segalanya utk bi, syg la pmberi semangat utk bi... yang... ..bi harap bi ngan syg xde rahsia lagi ek.. jgn risau..inikan membuktikan bi caring.. so jgn risau..k..yeye. . bi janji kan jaga rahsia kite..just msg je kan..love u..papai.. mmuahh!
9. Syg..da lama kite msg, leh kite jumpe x? ye..ayang bwk la kawan2 k..tq yunk! i love u.... ..
10. Tq pggl bi ngan pgglan abg.. abg tggu lame da..abg tau..kite x leh pakse dlm hubungan..la iqra hafiddin..hehe. . sikit sikit je..kih3..
11. Hi syg, watpe 2? Nk ckp sket.. nape syg bwk satu battalion nak jumpa abg?... syg x caye kat abg eh.. huhu..
12. Syg..kite jumpe k?..abg suka syg pakai tudung yg abg beli tu..cam wardina lak..bkn syg x cntk.. just nmpk mkn cntk la..nipis sikit je.. nnt jumpa nnt syg bwk sorg dah la k..
13. Syg..abg sory ngan apa jd td.. abg trsentuh jari syg td.. Tol gak ckp syg eh, trsentuh xpe..TER.. hehe..makin tebal la pulak cinta abg kat syg..
14. Thanks jumpa td, syg cntk la.. Ololo..abg romantik sket pun salah ke? Ske abg romantik ek? Hehe.. Eh, td jumpa abg da berani tenung abg ek..hoho.. tgk td kwn syg cam ske kat kwn abg je.. senang la kita jumpa pasni.. tgk..Allah memberkati hubungan kite.. syg solat dah ke? Doakan abg skali ek..miss u..
15. syg..just nk tanya.. syg cinta bg berapa percent? Apa tandanya eh? 50% je... huhu..yang. . just nk tanya..rambut syg panjang x? just thinking of u at the moment…
16. Td terbeli tudung pendek.. yg abg bg kat syg tu.. syg..bg la gmbr syg special untuk abg yg pakai tudung td 2.. Cntk nye syg..gambar ni nak wat wallpaper hp ngan kompter abg la..
17. Yang.. syg cintakan abg berapa percent? Sepenuh hati Thanks syg..love u too.. abg janji, abg akan jaga syg baik2 dan xkan tinggalkan syg...
18. Syg..da lame kita couple kan.. xkan abg pegang tgn pun nak marah.. Syg kan milik abg.. Thank 4 being understanding. .
19. Syg kata Syg cintakan abg sepenuh hati.. kalu gitu..apa buktinya Syg cintakan abg..?
SELEPAS ITU BARU BERMULA ZINA YANG SEBENAR...
****************************************************************
20. huh!... syg mengndung? tahu kat ne... cube check balik dgn doktor... xkan sekali buat dah mengandung, check balik k..
21. huh! btol la syg mengndung ni?? syg, utk kebaikan kita berdua, lebih baik syg gugurkan kandungan tu.. gugurkan k..
22. Nape plak xnak? xberdosa la klu bunuh benda yang masing xbernyawa.....gugurkan jelah!!! jgn buat masalah bleh x!!
23. xsakitlah!!! nape manje sangat ni! xkan bnda mudah cam tu pun xbleh buat..
24. sori syg, abg xbleh temankan syg ke klinik tu, abg malu klu terserempak dgn family or member, malu la abg klu diorg nmpak abg bwk syg dgn perut syg yg besar tu..
25. Ape!! RM 5,000?? kau yg mengandung... kau cari sendiri la duit nak gugurkan anak tu.. bukan masalah aku.. lantak kau la... bukan masalah aku jgak keluarga kau pulau kau.. kau tu yg bodoh!! kau ingat kau tu cantik sgt?? aku dah xingin kat kau!! pergi mmpos!
26. jgn kol n msg lg bleh x?!.. aku sbuk.. xde masa nk layan kau!...
27.(terputus hubungan)
- wanita itu mati akibat kegagalan proses penguguran..
- si lelaki mencari mangsa baru..
- dan kejadian terus berulang..
ITULAH KEBANYAKAN YANG TERJADI DI DUNIA KITA INI...
p/s: copy dr facebook org
Saturday, October 30, 2010
Beberapa coret pengalaman sebagai cikgu tadika
1) "Cikgu! Saya sayang cikgu la, sebab cikgu baik." (Huhu, ye sangat la 2, budak2.. kelakar sungguh)
2) "Bila besar nanti, saya nak jadi spiderman la cikgu." (Tengok! betapa kuatnya pengaruh media elektronik)
3) "Kalau kita masuk syurga nanti, mesti boleh jumpa malaikat Ridhuan kan cikgu?" Kan tugasnya menjaga syurga. saya tak nak jumpa Malik-Penjaga neraka tu." ( Aku dah tak tahu nak jawab apa, kelu.. budak sekarang memang pandai)
4) "Dia ambik pensel saya cikgu!" ( Ha.ini yang paling aku tak suka. Mencuri! Padahal anak orang senang. Kenapa sampai nak mencuri, kalau dah berkenan sangat. Suruh mak ayah beli. Setakat pensel, bukannya mahal sangat. Singgit pun xsampai kot.
*teringat zaman kecik2 dulu, beli pensel terus siap ada pemadam kat ats. complete! Ada lagi ke pensel macam 2 sekarang ni? dah tak jumpa sangat la.
5) "Mama, mama... eh silap, cikgu, cikgu. Bla bla.... " ( Ade jugak kes student tersilap panggil aku mama, xpe la, sampai seru, termakbul doa dapat jugak aku jadi seorang 'mama' dalam erti kata yang sebenarnya 1 fine day, insyaallah.. )
*Fiza, kawal hormon sikit ye. Calon 'papa' pun xjumpa lagi, dah berangan nak jadi mama. Tak jumpa ke xdapat dikesan?? huhu.. ape2 la.
6) "Cikgu bercinta tak?" ( Ni soalan cepu mas yang pernah stdent bagi kat aku. Ke cepu perak, cepu gangsa, cepu besi, cepu logam barangkali. Haha.. no, i can't answer that such a question.)
*tak boleh nak cite sgt, takut meracuni fikiran anak2 muridku. huhu.. "sebenarnya anak2 muridku, bercinta ni xbgus, kalau kahwin baru betul ye"
7) "Cikgu xde sapa2 datang jemput ke??" Soalan ni ditanya pada waktu petang, bila cikgu2 lain dijemput oleh para pakwe n husband masing2.
"tak, cikgu tidur sini aje. Cikgu xde sape2 nak jemput. xde pakwe, xde suami." Ayat sedih. Haha.. (padahal berlakon je 2)
That's all for today..
salam
2) "Bila besar nanti, saya nak jadi spiderman la cikgu." (Tengok! betapa kuatnya pengaruh media elektronik)
3) "Kalau kita masuk syurga nanti, mesti boleh jumpa malaikat Ridhuan kan cikgu?" Kan tugasnya menjaga syurga. saya tak nak jumpa Malik-Penjaga neraka tu." ( Aku dah tak tahu nak jawab apa, kelu.. budak sekarang memang pandai)
4) "Dia ambik pensel saya cikgu!" ( Ha.ini yang paling aku tak suka. Mencuri! Padahal anak orang senang. Kenapa sampai nak mencuri, kalau dah berkenan sangat. Suruh mak ayah beli. Setakat pensel, bukannya mahal sangat. Singgit pun xsampai kot.
*teringat zaman kecik2 dulu, beli pensel terus siap ada pemadam kat ats. complete! Ada lagi ke pensel macam 2 sekarang ni? dah tak jumpa sangat la.
5) "Mama, mama... eh silap, cikgu, cikgu. Bla bla.... " ( Ade jugak kes student tersilap panggil aku mama, xpe la, sampai seru, termakbul doa dapat jugak aku jadi seorang 'mama' dalam erti kata yang sebenarnya 1 fine day, insyaallah.. )
*Fiza, kawal hormon sikit ye. Calon 'papa' pun xjumpa lagi, dah berangan nak jadi mama. Tak jumpa ke xdapat dikesan?? huhu.. ape2 la.
6) "Cikgu bercinta tak?" ( Ni soalan cepu mas yang pernah stdent bagi kat aku. Ke cepu perak, cepu gangsa, cepu besi, cepu logam barangkali. Haha.. no, i can't answer that such a question.)
*tak boleh nak cite sgt, takut meracuni fikiran anak2 muridku. huhu.. "sebenarnya anak2 muridku, bercinta ni xbgus, kalau kahwin baru betul ye"
7) "Cikgu xde sapa2 datang jemput ke??" Soalan ni ditanya pada waktu petang, bila cikgu2 lain dijemput oleh para pakwe n husband masing2.
"tak, cikgu tidur sini aje. Cikgu xde sape2 nak jemput. xde pakwe, xde suami." Ayat sedih. Haha.. (padahal berlakon je 2)
That's all for today..
salam
Sunday, October 10, 2010
Meluahkan perasaan cinta
Salam...
tetiba tengok video ni kat youtube, mcm best je.. huhu
Sila ambik pengajaran (pesanan utk diri sendri jugak)
tetiba tengok video ni kat youtube, mcm best je.. huhu
Sila ambik pengajaran (pesanan utk diri sendri jugak)
Saturday, October 9, 2010
Confession!!!
Saya sayang dia
Masih sayangkan dia
Dan akan tetap sayangkan dia
Dengan izinNYA.....
Awak, sila cari calon isteri awak cepat2, baru saya boleh berhenti sayang awak.
PLEASE! PLEASE! PLEASE!
Tuhan! Bantu hambaMU ini,
Aku mohon
Apa akhir cerita ini???
if loving you is wrong
(mode: Jiwa yang kacau)
Masih sayangkan dia
Dan akan tetap sayangkan dia
Dengan izinNYA.....
Awak, sila cari calon isteri awak cepat2, baru saya boleh berhenti sayang awak.
PLEASE! PLEASE! PLEASE!
Tuhan! Bantu hambaMU ini,
Aku mohon
Apa akhir cerita ini???
if loving you is wrong
(mode: Jiwa yang kacau)
Sunday, October 3, 2010
Taska a.k.a Kindergarten
Bila aku nak post something dekat blog ni, aku xtau nk tulis apa. Huhu.. Entahlah, idea tibe2 hilang. Kalau tengah tak online kemain lagi, idea mencurah curah! So?? Apa motif aku tulis ni?? Aku pun tak tahu. Haha.. Rileks2..
Ok2. Sebenarnya, esok aku jadi guru taska!! Kiranya aku dapat keje la, tak lagi menganggur. Keje kat taska pun jadi la, janji halal dan yang penting aku dapat duit. Harap2 aku boleh la sabar dengan kerenah bebudak nanti. Insyaallah.. Amin.
Macam ni kot suasananya
Mana tahu kan, bila ada pengalaman macam ni, aku boleh bukak taska/tadika sendiri satu hari nanti. Hehe, agak tinggi impian tu, tapi kalau dimakbulkan, Alhamdulillah.
Aku memang ada jugak simpan angan2 nak ada taska/tadika sendiri. Kalau tak pun, ada pusat tusyen ke, lebih kurang la. Kira macam nak buat bisnes sendiri, tak makan gaji. Huhu.
Gambar contoh je ni.
Ok la. Itu je aku nak share kat sini.
Semoga impian aku tercapai. .(",)
AMIN...
Ok2. Sebenarnya, esok aku jadi guru taska!! Kiranya aku dapat keje la, tak lagi menganggur. Keje kat taska pun jadi la, janji halal dan yang penting aku dapat duit. Harap2 aku boleh la sabar dengan kerenah bebudak nanti. Insyaallah.. Amin.
Macam ni kot suasananya
Mana tahu kan, bila ada pengalaman macam ni, aku boleh bukak taska/tadika sendiri satu hari nanti. Hehe, agak tinggi impian tu, tapi kalau dimakbulkan, Alhamdulillah.
Aku memang ada jugak simpan angan2 nak ada taska/tadika sendiri. Kalau tak pun, ada pusat tusyen ke, lebih kurang la. Kira macam nak buat bisnes sendiri, tak makan gaji. Huhu.
Gambar contoh je ni.
Ok la. Itu je aku nak share kat sini.
Semoga impian aku tercapai. .(",)
AMIN...
Monday, September 27, 2010
New Look
Blog ku berwajah baru!! Siap pink colour lagi you.. Tiba2 aku jadi pinky girl, huhu..
Papepun.. Harap lepas ni aku jadi bertambah rajin untuk menge'post' entry baru.
Wish me luck!!
p/s: Oh ye, aku belum dapat keje lagi, hint nak dapat keje pun masih kelam. Sedih kan?? Mungkin rezeki aku agak lambat nak dibandingkan dengan orang lain. Yela, result pun ciput je. Tu lah, time belajar tak nak belajar betul2?? main2 je kejenya. Sekarang terimalah akibatnya. Padan muke kau. Hahaha
Papepun.. Harap lepas ni aku jadi bertambah rajin untuk menge'post' entry baru.
Wish me luck!!
p/s: Oh ye, aku belum dapat keje lagi, hint nak dapat keje pun masih kelam. Sedih kan?? Mungkin rezeki aku agak lambat nak dibandingkan dengan orang lain. Yela, result pun ciput je. Tu lah, time belajar tak nak belajar betul2?? main2 je kejenya. Sekarang terimalah akibatnya. Padan muke kau. Hahaha
Subscribe to:
Posts (Atom)



