Saturday, October 30, 2010

Beberapa coret pengalaman sebagai cikgu tadika

1) "Cikgu! Saya sayang cikgu la, sebab cikgu baik." (Huhu, ye sangat la 2, budak2.. kelakar sungguh)

2) "Bila besar nanti, saya nak jadi spiderman la cikgu." (Tengok! betapa kuatnya pengaruh media elektronik)

3) "Kalau kita masuk syurga nanti, mesti boleh jumpa malaikat Ridhuan kan cikgu?" Kan tugasnya menjaga syurga. saya tak nak jumpa Malik-Penjaga neraka tu." ( Aku dah tak tahu nak jawab apa, kelu.. budak sekarang memang pandai)

4) "Dia ambik pensel saya cikgu!" ( Ha.ini yang paling aku tak suka. Mencuri! Padahal anak orang senang. Kenapa sampai  nak mencuri, kalau dah berkenan sangat. Suruh mak ayah beli. Setakat pensel, bukannya mahal sangat. Singgit pun xsampai kot.
*teringat zaman kecik2 dulu, beli pensel terus siap ada pemadam kat ats. complete! Ada lagi ke pensel macam 2 sekarang ni? dah tak jumpa sangat la.

5) "Mama, mama... eh silap, cikgu, cikgu. Bla bla.... " ( Ade jugak kes student tersilap panggil aku mama, xpe la, sampai seru, termakbul doa dapat jugak aku jadi seorang 'mama' dalam erti kata yang sebenarnya 1 fine day, insyaallah.. )
*Fiza, kawal hormon sikit ye. Calon 'papa' pun xjumpa lagi, dah berangan nak jadi mama. Tak jumpa ke xdapat dikesan?? huhu.. ape2 la.

6) "Cikgu bercinta tak?" ( Ni soalan cepu mas yang pernah stdent bagi kat aku. Ke cepu perak, cepu gangsa, cepu besi, cepu logam barangkali. Haha.. no, i can't answer that such a question.)
*tak boleh nak cite sgt, takut meracuni fikiran anak2 muridku. huhu.. "sebenarnya anak2 muridku, bercinta ni xbgus, kalau kahwin baru betul ye"

7) "Cikgu xde sapa2 datang jemput ke??" Soalan ni ditanya pada waktu petang, bila cikgu2 lain dijemput oleh para pakwe n husband masing2.
    "tak, cikgu tidur sini aje. Cikgu xde sape2 nak jemput. xde pakwe, xde suami." Ayat sedih. Haha.. (padahal berlakon je 2) 

 That's all for today..
salam

2 comments:

♥Fitnunnisak♥ said...

kelakar je citer mu ni..haha...
dh boleh bka tadika sndri dh 2..huhu

nurul afiza said...

huhu.. mmg ade je pglaman menarik main ngn budok2 ni, best jgok la.. tp nk buke tadika sndiri kne ade pgalamn ngn modal yg ckup la.. insyaallah, jika diizinkanNYA..