Thursday, March 25, 2010

..:salam:..

Salam untuk semua..

Aku dah lama tak post sesuatu kat blog ni. Ingatkan nak cancel terus je.. Huhu.. Tapi tak apa la, bosan2, aku boleh jenguk blog aku yang tak berape menarik ni..

2,3 hari ini, aku banyak bace blog org. Bile tengok2, rse nak post sesuatu jugak kat blog, tapi idea kurang la.. Macamane org lain boleh ade idea? Aku pulak xboleh?? Pelik bin ajaib ke ajaib bin pelik ni??

Ermm.. nak cerita apa ye?? oh ye, sekarang ni musim Pesta Buku Antarabangasa,bertempat di PWTC, Kuala Lumpur. Esok, Jumaat (26/03/10) Insyaallah, aku akan sampai ke sana. Aku nak cari versus, karya penulis muda tanahair yang bagiku sangat menarik untuk di baca. Nama penanya Hlovate, nama sebenar aku tak tahu. Don't care whoever she r, but i really like the way her wrote (aku just tau die tu perempuan je). Kenapa aku suka penulisan die?? Sebab ceritanya banyak pasal agama, kinda a dakwah?? I think la.. so, aku ni bukannya baik sangat, tapi niat nak change 4 good 2 adela.. Doakan aku kwn2..

Lagi? Aku nak cari ape lagi?? Maybe teringin nak cari buku motivasi sikit, dari ustaz2 terkenal. Macam nak cari "BERCINTA SAMPAI KE SYURGA" dengan "MURABBI CINTA". Buku2 ni dari Ustaz Hasrizal. Semua buku2 beliau sangat best, banyak pengajaran di dalamnya, terutama bagi org muda mcm aku ni. Yela, jiwa muda. Perasaan ingin dikasihi dan mengasihi mestilah ada, tapi bila belek buku dari uztaz ni, insaf tu ada. ( info, aku dah ada "AKU TERIMA NIKAHNYA")

Sebenarnya jodoh, pertemuan, ajal, maut semuanya ditangan ALLAH. So, aku selalu ingtkan hati supaya yakin dengan janji ALLAH. Sorry to say, especially about couple. Aku tak nak alami lagi.

Ya ALLAH, tetapkan hati hambaMU ini.

For me, a relationship must end with marriage..

Arrghh!! Aku dah banyak melalut. So, ini sahaja untuk hari ini. Kalau tak ada org tengok pun, xpela.. Ade aku kisaaahhh!!


p/s: lupe plak, aku teringin nak ada tafsir al-quran, harap boleh dapatkannya esok. Mengaji hari2 pun tak tahu maksud tak de maknanye kan?? ALLAH, permudahkan segala urusan hambaMU ini..

No comments: