Friday, October 2, 2009

...:Trip Industri:...

Assalamualaikum semua...

Aku nak kongsi pengalaman aku ke Akademi Penerbangan Malaysia dekat Kelana Jaya Selasa baru2 ini. Aktiviti ini dianjurkan oleh Kelab Matematik UKM. Kami semua dikehendaki berkumpul jam 7.30. Tapi bas gerak dalam 8.20. Biase la, janji melayu. Dahla jalan jam, dalam sejam setengah baru kami sampai.

Di sana, kami semua diarah untuk masuk ke dewan kuliah dan mendengar ceramah daripada pegawai mereka. Beliau cakap budak math pun boleh kerja kat sana. Nak jadi cabin crew pun boleh. Huhuhu...takkanlah kena cabut tudung kat kepala kot. Tak nak la aku. Tapi aku memang tak layak pun kalo nak jadi cabin crew. Kena tinggi beb. Minima 157cm. Sedangkan aku ni, 155 cm je kot.

Selepas dengar ceramah, kami di bawa ke kapal terbang yang tak boleh terbang. Hehe..Dalam ni cuma untuk practice pramugara/i je. Camne nak layan penumpang, camne nak buat air dll. Tapi takpela, dapat gak aku merasa duk dalam kapal terbang even tak bergerak pun. Bile lagi nak merase kan.

Banyak jugak la pengalaman yang aku dapat kat sane. Especially leh gambar dengan banyak kapal terbang. Hehe..Tapi aku tak jumpa sorang pun Pilot, ingat nak ejas...hahaha, (gatal + xleh kawal hormon). Huhu...


Ni la gambar2 yang sempat diambil....



Aku ngan Ira.. bersedia utk terbang! hehe





ngan Ecah...






No comments: